maandag 13 juni 2011

lazy monday

Een grote pot thee op het lichtje, de mooie kopjes uit de kast en alleen van de bank af komen als het écht moet....da's mijn Pinkstermaandag. Meeleven met The Voice Of America, gruwelen bij Bones en vanavond als het donker is Game Of Thrones kijken.

Gisteren gaf een vriendin een feestje met héél veel lekker eten. Ik nam een geïmproviseerde pompoentaart mee, die ik zeker vaker wil maken. 

- 1 flinke oranje pompoen
- bladerdeeg
- geitenkaas
- crème fraiche
- "Roos & Marie" kruiden van de Xenos met o.a. rozemarijn, basilicum en thijm
- peper en zout
- sesamzaad

Pompoen schillen en in stukken snijden. 20 minuten in gezouten water koken en tot grove puree stampen samen met de crème fraiche. Kruiden en zout + peper toevoegen. Bakvorm bekleden met bladerdeeg. Pompoenpuree erin, plus verbrokkelde geitenkaas. Over de bovenkant van de taart een "ruitjespatroon" á la appeltaart maken van strookjes deeg. Sesamzaad erover strooien. Bakken. Yummy! Ik wil hier nog wel variaties op maken, straks in de herfst...met walnoten bijvoorbeeld.

Mr. A. zet zijn beste beentje voor in het huishouden, terwijl ik dit stukje schrijf. Ik hoor hem met de was en de vaatwasser in de weer. Ik voel me licht schuldig. Wat ik van plan ben als ik straks meer vrije tijd heb, is het huis een stuk leger maken door een heleboel van MIJN rommel weg te gooien of te geven. Ik wil een comfortabel huis waar alles een plek heeft. Superopgeruimd hoeft niet, maar wat meer dan nu zou wel esthetisch zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!