zaterdag 2 juli 2011

thuis

In de keuken draait de wasmachine vol zwemspullen, korte broeken en andere vakantiewas. Mr A. is verlekkerd met zijn Xbox in de weer en ik lig met mijn laptop languit op mijn eigen bed. We zijn vanmorgen vroeg opgestaan; om 5 uur 30 vertrokken we al naar het vliegveld van Faro, na een weekje uitrusten in de Algarve. Het was een heerlijke vakantie! Niets hoefde, zelfs cultureel verantwoorde uitstapjes bleven dit keer achterwege (het plaatselijke museum zat om onduidelijke redenen potdicht). Wij vermaakten ons in de zee, aan het zwembad en flanerend langs de boulevard. Visjes met oogjes en staartjes eten, en bij de lunch ijskoude wijn....of sangria.

Ik weet niet eens zeker of ik het nou lekker vind
Duizelingwekkend uitzicht over de Atlantische Oceaan....ergens in de verte ligt Afrika. Verder veel indrukwekkend grote rotsen aan en in het water.
en je kon er ook heel lekker in zwemmen...
Maar een heel leuk deel van op vakantie gaan, is wat mij betreft thuiskomen. We hadden echt weer zin om in ons eigen bed te slapen (veel beter dan dat harde hotelbed, dat tot overmaat van ramp uit twee eenpersoonsbedden bestond). Wat fijn om al je spullen bij de hand te hebben, niet opgelicht te worden in dure toeristenwinkeltjes en vanavond lekker zelf een maaltijd in elkaar te rommelen in de keuken.

Op vakantie kun je even stilstaan in plaats van door te rennen. Elke vakantie overzie ik met de ogen van een buitenstaander mijn leven en mijmer ik over nieuwe plannen en goede voornemens. Geen grote dingen hoor, maar meer in de trant van "deze herfst wil ik een muts leren haken", "ik ga naar die kaasboerderij buiten de stad fietsen voor boerenkaas (lekkere kaas én beweging!!)", tot "ik ga de badkamer ontschimmelen!"

Huis zoet thuis, we zijn er weer! Het is een goed teken dat we je hebben gemist!

1 opmerking:

Leuk als je een berichtje achterlaat!