vrijdag 17 februari 2012

DWZI - deze week zag ik

Deze week zag ik de Brambly Hedge-serie van Jill Barklem. Ik haalde 'm tevoorschijn omdat ik zin had in een beetje nostalgie. De wereld gaat nu zo snel, en voor je het weet ben je alleen maar bezig met je werk, je smartphone, presteren, piekeren, calorieën tellen, je ergeren aan het stof op de kast en ren je nog even gauw naar de Appie om wat boodschappen te scoren.

Of althans, laat ik voor mezelf spreken. 

Die gejaagdheid, steeds maar dingen moeten doen, je schuldig voelen over niksen, geen rust in je donder hebben om stil te zitten en een boek te lezen of een stoofpotje op het vuur te hebben? De prentenboekjes van de Bramenbuurt werken dan prima als tegengif! 

Deze boekjes heb ik al sinds mijn jeugd, en ik kan er helemaal in verdwijnen. Het leven in de Bramenbuurt is simpel, de natuur is elk seizoen prachtig, er is lekker zelfgemaakt eten, het is rommelig maar gezellig, er zijn open haarden zo groot als mijn auto en daar staan grote zachte fauteuils voor waar je zélf wel in zou willen zitten.

Hebben jullie zelf ook zo'n boek(je) waardoor je even in een andere wereld terechtkomt?

'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula.

2 opmerkingen:

  1. deze boekjes zeggen mij eerlijk gezegd niets. Ik koop en lees wel vaak oude sprookjesboeken. De tekeningen zijn vaak zo mooi maar ook die verhalen over prinsessen en toverdingetjes enzo. Alles kan.
    Het is inderdaad lastig om gewoon eens even 'niets' te doen. Een beetje boekjes lezen is natuurlijk altijd fijn dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken de boekjes ook niet, maar ik herken wel je opmerking dat de wereld te snel gaat. Wat jij hebt met boekjes heb ik met foto's. Daar kan ik heerlijk voor gaan zitten en even verdwijnen in het 'toen'.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!