vrijdag 6 april 2012

DWZI - deze week zag ik

Memory Lane. Ik ging op bezoek bij mijn oudste vriendin, die ik op de basisschool ontmoette en met wie ik de hele middelbare school heb meegemaakt, en alles daarna. We zien elkaar af en toe, zij heeft inmiddels drie kindertjes en een heel ander leven, maar het is altijd goed om haar te zien!

Het is fijn om iemand te kennen die nog weet welke liedjes je als twaalfjarige zong op de fiets naar school. Te praten over waar we heen gingen op tienertoer. Het is ontroerend om te zien hoe we toen waren, en hoe we gegroeid zijn.

Zij woont nog steeds in het dorp waar ik ook woonde met mijn ouders. Ik ging vandaag met de bus in plaats van de auto en kwam dus langs onze school - het sportveld waar we altijd rondjes moesten rennen... Ik zag de straat waar een vriendje van ons woonde, bij wie het thuis zo anders was; een lichtelijk intellectueel gezin met een pittige, werkende moeder - die als ze thuis kwam met haar benen omhoog op de bank ging zitten om lekker een boek te lezen - heel anders dan die moeders van ons, die als enige taak de zorg voor huis en kinderen hadden, zich wegcijferden. Exotisch vond ik het! Nu snap ik die moeder volkomen.

Ik zag de woonwijk waar we -toen hij nog in aanbouw was- op het ijs stonden na schooltijd.

Tussen alle bushaltes waren herinneringen. Ik sta er nu ver genoeg vanaf om ze ook zo te zien.

5 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke dagje moet het geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik zelf een van de voordelen van wat ouder
    worden; dingen meer in perspectief kunnen zien en
    goede herinneringen ophalen. Zeker fijn om met een
    oude vriendin te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder om zo terug te kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die herinneringen aan vroeger. Ik ben laatst ook even door mijn oude buurtje gereden met man en dochter. Leuk om weer te zien!
    Hele fijne paasdagen!!

    Wat schrijf je leuk!! Ik ga je achtervolgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!