vrijdag 13 april 2012

DWZI - deze week zag ik....

Ted. Neeeen, geen besnorde presentator uit de 80's met een beetje een misselijke achternaam, maar TED.com. TED staat voor Technology, Entertainment en Design. De ondertitel is "Ideas Worth Spreading" en het idee is dat je gratis en voor niks kunt luisteren naar experts die op aanstekelijke wijze iets vertellen over hun vakgebied.

Ik ben al jaren fan; een geweldige combinatie van leuk en leerzaam. Perfect voor een grauwe vrijdag waarop je eigenlijk wel onder een dekentje iets leuks wilt gaan kijken, maar nog een pakketje naar het postkantoor te brengen hebt, en wassen te draaien en sollicitatiebrieven te schrijven.... Ledigheid is des duivels oorkussen, en de enige manier waarop je je behoefte aan dat dekentje aan jezelf kunt verkopen is door je geest te voeden met iets interessants (al heb je ook wel zin in sappige detective series en daar is ook niets mis mee)

Ik vond onderstaand filmpje van comédienne Julia Sweeney deze week erg leuk. Overigens niet echt iets over haar vakgebied, maar een geweldige beschrijving van een situatie van alledag. Wat een coole dame!


 


'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula.

7 opmerkingen:

  1. Leuk om naar te kijken en je steekt er ook nog iets van op. Goeie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga vanavond even kijken. Mijn dochter zit er nu doorheen te tetteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker met een heel mooi dekentje ernaar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. yep ik kom straks ook even terug om het te bekijken! Nu even snel aan het updaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook dol op die Ted talks.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wha ha ha ha ha! Geweldig! Ik had de slappe lach :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm. Jouw dag lijkt verdacht veel op de mijne. Sollicitatiebrieven schrijven moest ik ook, maar ohw, wat hou ik van uitstellen. Ik ga ook eens lekker TEDden met een dekentje op de bank, goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!