zaterdag 23 juni 2012

weiland workout

Ik bracht vanmorgen vroeg al Mr A. weg; hij ging een dagje op pad met collega's. Ikzelf zou eigenlijk een gezellige terrasdate hebben - maar vanwege ziekte van vriend B. kon die niet doorgaan. Een lege zaterdag strekte zich voor me uit. Tegenwoordig is het (bijna) niet meer zo dat m'n vrienden op fietsafstand wonen, en het zijn voor het grootste deel Mensen Die Dingen Te Doen Hebben Op Zaterdag. De laatste dagen voelde ik me gaar en duf, misschien wel door de zomer die maar niet op gang lijkt te komen - een beetje bewegen in de buitenlucht kon in elk geval geen kwaad. Ik besloot dat het weer mooi genoeg was en dus haalde ik mijn fiets van stal en trapte tegen de wind in richting Boeren Land. Mijn doel: boerderij Nellesteijn in Wassenaar. Ze hebben een leuke boerderijwinkel met verschillende kazen, yoghurt, melk, eieren, honing en dat soort heerlijkheden. Ik koos voor verse eitjes en boter, en een pot jam. Ik heb écht een flink eind gefietst - en nu ben ik trots op mezelf! Dit moet ik echt vaker doen! Ik knap er zo van op, en ik kan op de fiets heel goed nadenken. Zo heb ik bedacht dat ik nu een grote pan suddervlees op het vuur ga zetten, omdat ik toch nergens heen hoef - en omdat het zo ontzettend huiselijk is. Wel een beetje herfstig, maar vooruit. Als het staat te pruttelen, ga ik welverdiend op de bank lezen. Toch wel een fijne dag!

2 opmerkingen:

  1. o een heerlijk dagje zo te zien. Mooie foto's met super wolken. Vroeger (jawel) vond ik een stukje gaan fietsen altijd zo suf, iets wat van die oudere mensen doen met zo'n zelfde type man en vrouwen fiets. Maar ket kan echt heel erg fijn zijn idd!
    Het recept hierboven (die met zeekraal) had ik al een keer bewaard om te gaan maken, maar was het eigenlijk alweer vergeten. Dus bedankt voor de reminder!Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, JA, ik ook hoor; fietsen is iets dat ouwe mensen doen, mannen met van die melkflessen onder hun korte broek en een lullig petje op tegen de zon! En dan zo'n vrouw erbij met zo'n rugzakje met versnaperingen!! Wahaaa! Maar nee hoor, ik voelde me toch echt hip ;)

      Verwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!