dinsdag 24 juli 2012

Goudmijntje

Lief dagboek....
Oh wat heb ik toch een hekel aan het huishouden. Ik weet dat ik degene ben in huis die het minste werkt, en dat het dus logisch is om op mijn vrije dagen iets in huis te doen. Mijn huis zou kunnen blinken, want het telt maar twee kamers. TWEE! Mr A. helpt ook nog mee, als hij thuis is. En toch liggen overal bergen was, stapels papier en plukken stof, en is het verboden voor onbevoegden in de badkamer omdat die er niet uitziet.
Ik heb twee ongelofelijk propere ouders, en tegen hun schoonmaakgewoontes kan ik nevernooitniet op. Hun huis is één stofvrije, frisruikende enclave, het aanrecht wordt druppelloos achtergelaten en alles staat op z'n eigen plekje! Misschien is dat de wortel van mijn innige haat voor vloerwissers, dweilen, swiffers en allesreiniger. Ik haak bij voorbaat af en wil dan alleen nog maar op de bank liggen en crime programma's kijken. 

Maar goed.

Vandaag was het komkommertijd op mijn werk. Ik had niets te doen, en besloot de middag vrij te nemen. Eerst toog ik naar de super, om beladen met tassen verstandige boodschappen naar huis te wankelen. (Boodschappen doen vind ik trouwens fantastisch!) Ik wilde naar buiten, maar de tuin was geen optie, omdat de Buuv zich ook buiten had geposteerd. De Buuv vind ik verschrikkelijk, zo bemoeizuchtig en aanwezig. het is onmogelijk om buiten te zitten zonder dat zij meekijkt en -luistert, áls ze geen praatje aanknoopt. Ik droom van een huis waar de buren veilig achter een schutting weggestopt zitten, waar je ze niet hoort of ziet, tenzij je dat wilt.

Ik dacht: ik kan naar het park, maar wat misschien ook wel goed is, is iets aan het huis doen. Ik dacht het een beetje halfhartig hoor. En ik dacht: dan ga ik eens proberen wat leuke podcasts te downloaden. Luisterboeken luister ik graag op mijn iPod, maar podcasts zijn nieuw gebied voor mij. Misschien weet iedereen dit al lang, maar je kunt dus allerlei leuke "radioprogramma's" gratis (of betaald) bij de iTunes Store beluisteren of downloaden. Over heel veel verschillende onderwerpen!

Even pielen en toen ik door had hoe het moest, was het een fluitje van een cent. Ik koos iets dat "Quick Dirty Tips" heette, ingesproken door ene Get-It-Done-Guy. Hij is erg Amerikaans en daar moet je even doorheen luisteren, maar hij geeft bruikbare tips over time management en doet dat op een hele grappige manier. Ik heb tot nu toe afleveringen geluisterd over het Omgaan met Zeurende Mensen, Stoppen met Uitstellen en hoe je van  je enorme stapel te-lezen-boeken af komt. 

Ze zijn niet zo lang, maar in die tijd heb ik wel mooi een was in de wasmachine gepropt, mijn benen geschoren en het bed opgemaakt. Ik ga nog even door.

4 opmerkingen:

  1. aaaaargh zo'n buurvrouw! Vreselijk!! Die podcasts daar ben ik een paar jaar geleden weleens mee bezig geweest, maar nu dus eigenlijk al heel lang niet meer. Je huishoud-hobby deel ik ook niet.... ik vind het ook niet zo belangrijk eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ook vaak dat ik wel wat beters te doen heb. Maar ik erger me wel aan viezigheid. Twee mogelijkheden eigenlijk: accepteren dat het bij ons thuis niet zo schoon is, óf veel geld verdienen en een werkster inhuren... Hmmm.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou lekker voor optie 2 gaan. Accepteren! Niet dat dat makkelijk is, oh nee. Maar jij bent je ouders niet en doet het op jouw manier. En dat er dan ergens stof ligt, soit. Ik woon op 12m2 en ook hier stof in de boekenkast, lekker belangrijk haha!
    En die buuf, aargh, heel irritant. Kun je niet me met je iPod op in de tuin gaan zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bah, wat balen zo'n buurvrouw! Ik hoop dat je droom gauw uitkomt!
    En het huishouden?? Ehm, gelukkig komt mijn mams elke week op Jikke passen. En laat ze nou de gewoonte hebben om niet stil te kunnen zitten...
    Ja joh, vervelend hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!