vrijdag 30 november 2012

DWZI / deze week zag ik...

Deze week zag ik...het allemaal positief in.

Onderstaande quote vond ik op Pinterest en ik vond hem waar. Op vakantie gaan is fantastisch om wat van de wereld te zien, maar eigenlijk kun je ook best wat vakantiegevoel in je dagelijks leven brengen (dacht ik bij mezelf). Dat gaat niet vanzelf natuurlijk, want er zijn altijd elektriciteitsrekeningen die betaald moeten worden, wekkers die piepen om half zeven, momenten waarop je je ineens realiseert dat je iets belangrijks bent vergeten, volle vuilniszakken, etenswaren die zelfstandig de koelkast uit wandelen, lege batterijen en laarzen die een lekke zool blijken te hebben zodra je door een plas loopt.


Vakantie zit 'm niet per se in een plek, maar in je hoofd!

Nee, ik doe geen geestdodende huishoudelijke klusjes. Ik zorg dat mijn huis gezellig is, omdat ik dat fijn vind.
Nee, ik spring niet even onder de douche. Dit is bedoeld als een poedelfestijn, met lekker ruikende douchegel en na afloop een zacht badlaken om me heen.
Nee, ik stuur geen smsje. Ik schrijf een mooie kaart aan iemand. Zomaar!
Nee, ik drink mijn koffie niet staand bij het aanrecht, terwijl ik met één hand de vaatwasser uitruim. Ik ga even zitten en doe niets anders dan koffiedrinken. 
Nee, fiets niet zo hard mogelijk, met oogkleppen op naar m'n werk. Ik kijk om me heen, fiets eens door een ander straatje.
Nee, ik maak vanavond niet álweer hetzelfde gerecht klaar, omdat het zo makkelijk is. Ik probeer eens wat nieuws.

Fijn weekend allemaal!

'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula.  


4 opmerkingen:

  1. Mooie quote en mooie voornemens. Ben het helemaal met je eens. Live in the moment.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kan mij alleen maar aansluiten bij mijn mede-bloggers hierboven, wat een prachtige tekst!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!