vrijdag 13 september 2013

DWZI / deze week zag ik...

...Mr A. vertrekken met zijn rugzak, voor een avontuurlijk reisje met een goede vriend van ons. Erg leuk voor ze, en ik denk dat het heel indrukwekkend wordt: ze gaan naar Kiev, en naar de spookstad Pripyat (bij Chernobyl). Het schijnt relatief veilig te zijn als je er maar voor korte tijd bent, mits je je aan de regels houdt... Ze hebben zich uitgebreid ingelezen en gaan met een gids. Ik vind het een beetje griezelig, maar ook supercool en bijzonder, en ik hoop dat ze veel foto's maken!
Dit weekend ben ik dus alleen. Wel een beetje raar! Op 2 nachtjes na, toen het écht niet anders kon, vallen we al bijna 4 jaar lang naast elkaar in slaap. Een wijs iemand zei ooit tegen mij: liefde is wat je samen doet, maar óók wat je apart van elkaar doet.

Eerst dacht ik dat het wel een leuk idee was om naar mijn nicht in Brussel te gaan dit weekend, of in elk geval om hier met heel veel mensen af te spreken.
Maar toen dacht ik: nee. Ik ben eigenlijk nooit meer alleen, laat ik dáár gewoon van genieten! Ik heb behoefte aan rust. Ik heb dus een afspraak voor het weekend, MET MEZELF! OM TE RELAXEN!

Terwijl Mr A. en Vriend hun eerste overstap al achter de rug hebben, kom ik in bed bij van de nachtelijke wegbrengsessie naar Schiphol. Ik heb de afgelopen dagen een hele lijst gemaakt met dingen die ik wil doen: 

.hardlopen en/of wandelen (Weer of geen weer! Want niets voelt meer verdiend dan koud en nat thuis komen in een warm huis)
.veel kaarsjes aan en thee op het lichtje
.mooie muziek luisteren
.bepaalde films en series kijken
.de dag beginnen met een mindfulness oefening
.goed en lekker boodschappen doen & in alle rust voor mezelf koken
.scrubben & smeren
.nagels lakken
.maskertjes
.mijmeren
.schrijven
.theedrinken bij het theehuis in het park
.zo veel mogelijk offline zijn
.vroeg naar bed en vroeg op
.in mijn zwierige wildgebloemde kringloop-nachtjapon-met-peignoir uit de 60's (?) door het huis flaneren

Slechte foto maar je snapt het idee

.en verder waar ik maar zin in heb!


Ik heb er zin in! 

Meer DWZI bij Merula

4 opmerkingen:

  1. Een afspraak met jezelf, heerlijk!! En belangrijk, hoeveel je ook van elkaar houd. En gelukkig komt ie weer terug ;-)
    Fijne dingen heb je op je lijstje staan, geniet er maar lekker van!!
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oja ik snap helemaal dat je daar zin in hebt hoor! (zeker met die peignoir ;)
    Ik vind het heerlijk om af en toe alleen thuis te zijn en met niemand rekening te hoeven houden. Gave reis gaat man maken! Lijkt me ontzettend bizar om daar te zijn.
    Geniet van je vrije tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ja, cool hè voor hem! Na alle foto's en filmpjes die ik heb gezien lijkt het me heel unheimisch - al die verlaten gebouwen, en de natuur die de stad helemaal overneemt. Er schijnen zelfs heel veel wolven te zitten, omdat er niet veel mensen komen!

      Verwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!