dinsdag 12 april 2011

Elke woensdag reis ik voor mijn opleiding naar Arnhem. Dat doe ik nu al bijna 2 jaar. Dat gaat ongeveer zo. Om één of andere reden heb ik op de woensdag het gevoel dat het allemaal niet zo gehaast hoeft. Deze gedachte is niet gebaseerd op de feiten, want ik zou juist vroeger de deur uit moeten dan op andere dagen. Helaas, ik trap er elke keer weer in. Dat wordt dus toch haasten, en vaak concluderen dat ik mijn trein nèt gemist heb. Snel nog even een kop koffie op het station, en de volgende trein in. Forensen, scholieren en andere mensen met een ochtendhumeur vullen de coupé. Het is mijn gewoonte om in de trein twee uur te studeren. Ondanks geschuifel, gehoest, gepraat en gebel om mij heen, lukt dat vaak aardig.

Hoewel de opleiding veel tijd kost, zal ik deze dagen wel missen, als ik straks klaar ben in juli. Opleidingsdagen worden opgeleukt door inspirerende docenten, gezelligheid met studiegenoten en een lekker broodje in de lunchpauze. Mijn favoriete plek om een broodje te halen is "Het Bakkertje". Bij nadere bestudering blijkt de officiële naam "De Bakker van het Grofje" te zijn. Het winkeltje stamt uit 1904. Ik krijg er een Ot en Sien-achtig gevoel van; in mijn fantasie gluurden deze twee stokoude kleutertjes door de ramen van Het Bakkertje naar binnen en droomden ze weg bij de koekjesafdeling.

Ot en Sien


Rond enen ontstaat er een ware run op Het Bakkertje en vliegen de Mimmo's en de Grofjes over de toonbank. Ik zal ze straks missen!

De Bakker van het Grofje


Ruiterstraat 37
6811 CP Arnhem 

1 opmerking:

Leuk als je een berichtje achterlaat!