woensdag 13 april 2011

Zoals misschien wel uit mijn verhalen blijkt, hebben veel van mijn fijne momenten te maken met eten en drinken. Een goed koffietentje ontdekken, uit eten gaan, op een terras een rosé (of twee, of drie) drinken met een vriendin, een taart bakken of heerlijk zondigen met een bak chips voor de TV. Ik vind eten zo lekker! En drinken ook, trouwens. Het laatste jaar begin je dat aan me te zien. Ik heb genoeg "skinny jeans" in mijn kast hangen; niet van die hippe spijkerleggings, maar gewone spijkerbroeken waar ik ooit weer in hoop te passen. Maar tot nu toe drijf ik qua omvang steeds verder van dat doel af.

Ik vind al langer dat het zo niet langer kan. Plannen over écht gaan hardlopen, écht gezond gaan eten en écht naar de sportschool gaan genoeg. Maar doen, ho maar. Tot vandaag, want vandaag sprak ik iemand die zeer succesvol bezig is met de Streep-Je-Slank methode. Ik heb jaren geleden zelf ook al eens een tijdje ge-streepjeslankt en het werkte als een tierelier! Uit alle voedingsgroepen een bepaald aantal vakjes aan mogen kruisen en en passant leren dat je beter een boterham kunt eten dan een bakje Cruesli. Je leert vanzelf de juiste keuzes maken qua voeding, als een worstenbroodje betekent dat je de rest van de dag haast niets meer mag. 
Ineens was ik weer helemaal enthousiast en vastbesloten om vóór de zomer ongelofelijk hard mijn best te doen. Ik roep wel vaker wat, maar nu meen ik het echt!     

Morgen begin ik! Als extra stok achter de deur zal ik hier af en toe mijn vorderingen openbaar maken. Misschien niet het grootste feelgood-onderwerp, op het eerste gezicht, maar goed voor jezelf zorgen is eigenlijk heel fijn natuurlijk....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!