vrijdag 1 april 2011

fijnigheden

  • Als twee marmotjes nog wel drie keer samen snoozen, nadat de wekker is gegaan. In die 10 minuten nog heel diep in slaap vallen.   
  • Koffie verkeerd kopen op het station, en me toch nog steeds een beetje een Carrie Bradshaw-achtig, New Yorks type voelen als ik met zo'n grote beker rondloop.
  • De bus die er bijna meteen aan komt.
  • Een smsje met heel blij nieuws van een lieve vriendin; na een hele hoop onzekerheid mag zij definitief toch de opleiding doen die ze zo graag wil! Zo ontzettend fijn voor haar! 
  • Boodschappen doen bij de Sligro, voor een feestje dat we morgen geven. Wat een levensgevaarlijke winkel is dat! Om de paar meter staat er een tafel met gerookte zalm, boerenkaas, paddenstoelensoep of eendenborst om te proeven. En dan niet met zo'n opdringerige bejaarde erbij die je het product meteen wil aansmeren, zoals je soms hebt bij de supermarkt. Dat schrikt mij altijd een beetje af. Maar ik hou van mini-porties eten om uit te proberen, daarom vind ik Oil & Vinegar bijvoorbeeld ook zo leuk.
  • Gisteren heb ik quesadillas gemaakt. Een beetje gepiel, maar het beste troostvoedsel ooit! Ik doe het als volgt. Gehakt rullen, allerlei groenten en eventueel kidneybonen erdoor, taco-sausmix en een beetje water erbij. Tortilla's aan een kant bestrijken met olie. Aan de andere kant creme fraiche en guacamole smeren. Cheddar strategisch verdelen zodat de gesmolten kaas straks de "taart" bij elkaar houdt. Gehaktmengsel erop. Bedekken met een tweede tortilla en de sandwich aan beide kanten bruin bakken in een koekenpan. Omdraaien met behulp van een bord. On-ge-lo-fe-lijk slecht voor de lijn, en zo lekker!
  • Ik zie de zon; ik begin toch meer te geloven dat het echt 22 graden wordt morgen.
  • Nog een afspraak en dan begint het weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!