dinsdag 5 april 2011

Michal Zaborowski is kunstenaar. Zijn familie komt uit het dorp in Polen waar ook de familie van mijn vader woonde. Begin jaren '90 heeft hij een expositie gehouden in Nederland, waar ik met mijn ouders bij aanwezig was. Ik was denk ik een jaar of elf. Ik weet nog dat ik het een hele knappe man vond. En wat kon hij prachtig schilderen! Hij maakte ook uit de losse pols een paar mooie schetsjes van ons hondje Muis. Die zijn zorgvuldig bewaard, maar waar? Toch eens nagaan in welke doos of map ze zitten... 
Ik heb Michal na de expositie niet meer gezien. Ik hoorde wel dat hij met zijn gezin is gaan wonen op het terrein van de oude watermolen, waar mijn vader is opgegroeid. Ook schijnt hij zijn eigen galerie in het historische centrum van Warschau te hebben. Een rondje zoeken op internet brengt aan het licht dat hij aan de andere kant van de oceaan ook goed bezig is. Ik vind zijn schilderijen nog altijd mooi, heel dromerig. Je kunt ook helemaal je eigen verhaal erbij verzinnen.
Meer op de site van Vail Fine Art

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!