zaterdag 21 mei 2011

Dat vervloekte streep-je-slank-boekje slingert ergens onderin mijn tas. Dat is stom, want het ging me best goed af, voor zolang als het duurde... Om toch nog iets goeds te doen voor mijn lichaam, zal ik over drie kwartier voor de deur van mijn sportschool staan. En ook nog daadwerkelijk naar binnen gaan en BEWEGEN! 't Is niet zo'n enge anabolen-sportschool met zwetende, hijgende, in strakke pakjes gestoken spierbundels, hoor. Het is een fijne sportschool speciaal voor meisjes, vrouwen en dames - niet zo groot, en echt meisjesachtig. Er staan altijd verse bloemen, en Marilyn Monroe en Audrey Hepburn glimlachen je toe vanaf schilderijen aan de muur, terwijl je op een apparaat staat te hopsen. Misschien wel ter inspiratie - hoewel ik niet ga voor het strijkplankfiguur van -de overigens zeer mooie- Audrey, maar meer voor de weelderige schoonheid van Marilyn.

Vroeger -voor ik mijn opleiding startte en ik nog meer tijd had- ging ik altijd op mijn vrije dag sporten. Ik associeer het dan ook met ontspanning en "tijd zat".
Om mezelf te vermaken tijdens het op zich doodsaaie gefiets, geroei en geloop, zet ik lekker mijn iPod op, met een luisterboek. Vandaag is het Furies of Calderon, uit de Codex Alera serie van Jim Butcher. Ik hou niet zo van fantasy, denk ik althans altijd. Maar dit is zo goed geschreven, dat magie en vreemde wezens volstrekt niet ongeloofwaardig overkomen. Bovendien speelt de reeks zich af in een wereld die doet denken aan de Romeinse oudheid - en ik ben dol op de klassieken, vandaar.

Daar ga ik! Lekker de karbonaadjes van gisteren eraf sporten.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!