donderdag 6 oktober 2011

leuk

= Gisteren voor het eerst in tijden weer eens naar de sportschool geweest. Dat het me om zeven uur 's avonds lukte om mezelf van de bank en op een hometrainer te slepen is echt ongelofelijk! En met een leuk Stieg Larsson audioboek op mijn hoofd, was het ook helemaal niet vervelend! Ik heb vandaag weer mijn sporttas meegenomen naar mijn werk, want misschien ga ik wel wéér! (het moet niet gekker worden)

= Een mailtje krijgen van iemand waar ik zes jaar terug een blauwe maandag mee heb gewerkt in het kader van een onderzoek. Ze mailde me dat haar proefschrift bijna klaar is, en of ik het wil ontvangen. Ik moest even nadenken toen ik haar naam zag staan. Dus dat ze aan mij denkt, is wel heel attent!

= De herfststorm van vandaag! De nazomer lijkt echt voorbij te zijn, en hoewel ik er erg van heb genoten, ben ik nu ook wel klaar voor dikke sokken en jassen, windvlagen, kaplaarzen, wervelende blaadjes en stamppotten. Mijn fietstochtje naar mijn werk was er niet minder lekker om.

= Ik ben sinds gisteravond een beetje verslingerd aan Wordfeud, oftewel Scrabble op m'n mobiele telefoon - tegen Mr A. speel ik het liefst. Die beweert dat hij er niets aan vindt, maar is bloedfanatiek. De minuut dat we vanmorgen wakker werden ging de strijd weer verder!

= Zelfgemaakte kippensoep - ik had er eigenlijk een foto van moeten maken, die prachtige gouden glinstertjes maakten hem écht feestelijk

= Dit blog....zo simpel en zulke sfeervolle foto's.

4 opmerkingen:

  1. super, ik zat gister ook om de spinfiets:-) enne, ik zoek een goed recept van kippensoep? kun jij me helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dit recept heb ik van mijn schoonmoeder; heel simpel, maar wel lekker.

    Pan met water (ik deed 1 liter)
    Daarin doe je 1 groenteboullionblokje (mochten er van mij wel 2 zijn), 2 grote kippenpoten (ik zocht in de AH naar "soepkip" maar volgens mij noemen ze dat niet zo), een ui in grote stukken, een winterpeen in blokjes, zout en een laurierblaadje. Dit brouwsel een uurtje laten koken. Dan alle kip en groente eruit vissen met een schuimspaan. Kip kun je evt van het botje afhalen en erdoor doen. Zwarte peper er overheen en dille of peterselie. Voila! Hij was wel behoorlijk vet, moet je van houden. Anders misschien wat minder kip?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!