woensdag 28 december 2011

Black beans

Operatie klerenkast van gisteren is prima verlopen. Het kostte me behoorlijk wat tijd en moeite, maar uiteindelijk is mijn kledingoverschot ongeveer gehalveerd! Nu nog met alle zakken naar de KICI-bak, dat worden meerdere ritjes per fiets, vrees ik. Voor vandaag staat de keuken uitmesten op het programma.

Verder gebruik ik mijn vakantie om warm te draaien voor het vegetarisch koken - want dat gaat vaker gebeuren komend jaar. Gisteren maakte ik paddenstoelenrisotto met gevulde portobello's.

(risotto maken: eerst een sjalotje en een teentje knoflook bakken, risottorijst in de pan omrommelen tot de korrels glanzen en dan steeds scheutjes paddenstoelenboullion erbij / oesterzwammen en een paar grote champignons bakken met een sjalotje in een andere pan, die roer je op het eind door de risotto heen / portobello's vullen met geitenkaas, honing en verkruimelde walnoten, besmeren met olie en in de oven)

Vanavond maak ik de vega quesadilla's die mij verleidelijk aangaapten op het (bijzonder fantastische) blog Jonge Sla. Mijn missie voor vandaag is het ergens vandaan goochelen van zwarte bonen - en gauw een beetje, want ze moeten 5 uur gezellig, huiselijk staan weken voordat ik er iets mee kan.

Zeg roodkapje waar ga je heen, zo alleen, zo alleen? Het is misschien niet zo handig van mij dat ik geen enkele afspraak met vrienden of vriendinnen heb gemaakt voor deze vakantie. Ik zou best wat mensen kunnen bellen voor koffie of een wijntje of zo. Hoewel ik alleen zijn en precies doen wat ik zelf wil ook wel zalig vind. Hmmmmm....ik kijk wel. Want alles mag!

1 opmerking:

  1. Goed idee! Volgende week heb ik de hele week vrij. Tijd voor een grote schoonmaak en zonder vlees koken.

    Tenslotte doet een goed voorbeeld goed volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!