zondag 11 november 2012

De komende week geen boodschappen!

Mijn schoonmoeder is een Russische keukenprinses. Vandaag at ik samen met mr A. en mijn ouders bij haar. De beroemde Russische gastvrijheid zorgde ervoor dat we rond lunchtijd aan een volgeladen tafel zaten. Borsjt (rijk gevulde bietensoep), gevulde paprika's, meerdere salades, gehaktbrood, "kompot" (een zelfgemaakte drank met appel, peer en druiven, zie foto), suddervlees, kippenpoten, chocola, flensjes met fruit....en allemaal in exorbitante porties. Mijn schoonmoeder denkt volgens mij altijd dat wij A) uitgehongerd zijn of B) met veel meer zijn dan we in werkelijkheid zijn... Het ijs sloegen we dus maar over!

Schoonmama liet ons ook niet met lege handen weg gaan: een doggybag ter grootte van de provincie Utrecht, én een zak verse groenten, fruit en kruiden van de markt. Zéér fijn!

Ik zag er in elk geval drie (drie!) aubergines tussen zitten...zodra we door alle restjes heen zijn, ga ik maar eens een lekkere moussaka maken! Of iets anders lekkers met aubergine; hebben jullie nog aanraders?

1 opmerking:

  1. mjam klinkt goed hoor! Ik heb nog nooit Russisch gegeten. Toevallig gister wel voor het eerst gaan eten bij een Afghaans restaurant. En mjam dat was lekker! Echt verrast door totaal nieuwe smaken!! Ik moest eraan denken omdat ze daar ook een gerechtje hadden met aubergine (de eigenaar vertelde dat dat zijn lievelingsgerechtje was)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!