zondag 8 januari 2012

laatste

Het is de laatste dag van de vakantie. Ik moet al mijn mindfulness skills inzetten om er echt van te genieten, en niet een beetje te gaan zitten balen van het feit dat het morgen weer voorbij is - eigenlijk heb ik die neiging al in lichte mate sinds er minder vakantiedagen vóór me dan achter me liggen. Stom! Maar de vakantie is zo lekker.

Je nog eens omdraaien als het nog donker is bij het ontwaken.
Geen haast.
Overzichtelijke dagen (0 dingen op het programma).
Doen waar je zin in hebt.
Zomaar 's middags een cafétje in om bij te kletsen met lieve mensen. 
Ongehinderd mijmeren.

Uit ervaring weet ik dat het eind van de vakantie meestal meevalt. Nu vast ook weer. Want ik heb natuurlijk straks nog steeds heel veel vrije tijd, alleen is het wat schaarser, zodat het verkneukelniveau nog hoger is. En het wordt straks weer lente, of misschien komt er eerst nog een klein beetje winter - wat ook helemaal niet erg zou zijn. En ook moeilijke momenten op mijn werk gaan vanzelf weer voorbij, als ik maar blijf ademen - dat is het voordeel.

Zo, nu maar eens uit bed - ontbijten (of inmiddels al brunchen) met Mr A., en vanmiddag naar de film. Vanavond komt Sherlock op de BBC, daar kijk ik al naar uit. Fantastische serie, waarin Sherlock Holmes en dr. Watson misdaden oplossen in het hedendaagse Londen.

Holmes & Watson

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!