zaterdag 29 december 2012

Goede voornemens III - you are what you eat

Beter nadenken over wat je eet een drinkt: bij mij helpt het om lijstjes te maken en een soort van planning. Eten moet mij aantrekkelijk en bijna hapklaar in het oog springen als ik de koelkast open doe - als ik er bijna niet meer over na hoef te denken ben ik minder geneigd om last-minute slechte dingen uit de schappen te graaien.

Ja ja, het is hier thuis, en in mijn hoofd, een ware strijd tussen Id en Superego, verstandige volwassene en onverantwoordelijk kind, ontwikkeld mens en beest. "Poets de badkamer nu eens!" "Nee joh echt niet! Jij bent niet de baas over mij!" "En nu echt verstandig eten. Kom op, je weet heus hoe dat moet!" "Maar bitterballen van de snackbar zijn zo lek-ker..." Ik ben dan nog geen moeder, maar de puberdiscussies vliegen nu al in het rond...

Maar ja, daar ben ik vast niet de enige in, gezien het feit dat Freud er al over schreef.

In elk geval fietste ik vandaag naar de stad en kocht ik bij de Turkse winkel een tas vol groenten. Verder nog een Turks brood, huisgemaakte hummus en een pak orzo (pasta die zo ongeveer de vorm heeft van rijstkorrels - ik zie het af en toe in een recept, en ik ben er erg benieuwd naar. Maar tot nu toe nog niet gevonden in de winkel. Vandaag: bingo!) Dit alles voor €10. Ik kan daar zo blij van worden!

Nu maar koken, te beginnen met Oosterse wortelsoep - mijn klassieker. Ik ga even de winterwortels schillen en snijden tijdens een aflevering Dexter. Tabé!






2 opmerkingen:

  1. Eet smakelijk!! :-) (ik moet zelf ook stoppen met de lek-ker dingen en weer beginnen met verstandig eten... zucht)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!