zaterdag 9 februari 2013

DWZI / deze week zag ik...

...een versje van Joke van Leeuwen, genaamd "Versje om te mompelen als je niet goed wakker kunt worden". Het stond op een kussensloop die ik kocht als verjaardagscadeau voor iemand die taalgrapjes erg waardeert. Maar het was ook wel erg van toepassing op mij. Het gaat zo:

Versje om te mompelen als je niet goed wakker kunt worden

mmhohmmhohmmhohpfff
mmhohmmhohmmhohpfff

izzolekkewarmier
izzolekkewarmier

mamoewakkewoh
mamoewakkewoh

moemewazze
moemewazze

hup


Ik ben een notoire vroeg-opstaander en wakkerworder. Maar de afgelopen week wilde ik het liefst in mijn coconnetje kruipen en alleen maar tukjes doen. Dit soort halfslapende gesprekken voerde ik ook met Mr A.


Meer DWZI bij Merula.

7 opmerkingen:

  1. ooh ik kon deze week ook zo moeilijk uit bed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi wat een lief versje! Hiervan krijg ik ook wel de neiging om zo lekker in elkaar te kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt een kussensloop voor in de winter!
    deze week ieder ochtend het concept winterslaap overwogen: mmhohmmhohmmhohpfff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zon he....die doet het 'm....daardoor lijkt het al bijna lente en ik zag ook al sneeuwklokjes YEAH!
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou al die spulletjes en papiertjes en plaatjes bij mij zijn ook een puinzooi hoor! Maar wel een leuke puinzooi, dus dan mag het! Ik heb alles in een doos zitten, sommige plak ik aan de muur, andere komen als "achtergrondje" in de letterbak enzo.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, goed versje! Ik moet onze wekker altijd inspreken. Dit zijn hier wel erg goeie zinnen voor!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!