zondag 19 januari 2014

Eline

Het is zondag, een beetje grijs. Vanmorgen hebben we allebei gesport. Mr A. studeert nu, via Skype met zijn studiegroepje. Ik bedacht vanmorgen dat ik weer eens iets moet doen aan mijn oude liefde, schrijven. De illusie dat ik er ooit professioneel iets mee kan is er niet meer -ik ben niet gedisciplineerd, niet gestructureerd, traag en na een paar pagina's ben ik het zat. Laat staan dat ik het maanden of jaren met een verhaal vol zou kunnen houden. Maar als ik niets doe, komt er sowieso niets. Dus dacht ik: ik ga naar een museum, inspiratie opdoen. Misschien dat Kidman de geest krijg voor een kort verhaal. Want als het me lukt om iets te schrijven, word ik altijd wel heel blij.
Op de site van het Letterkundig Museum zag ik ineens iets staan over een app voor literaire wandelingen! Ik besloot de Louis Couperus-wandeling te gaan lopen. De app wijst je de weg, en op belangrijke punten kun je een filmpje bekijken of een audiofragment beluisteren. Ter voorbereiding luisterde ik een paar hoofdstukken van Eline Vere, van Couperus. https://librivox.org/eline-vere-een-haagsche-roman/ Wat leuk, ik ben vroeger nooit door dat boek heen gekomen, maar als luisterboek is het heel behapbaar! Wat een fijne, ouderwetse sfeer! Nu moet ik mezelf weer van de bank af pellen om toch die wandeling te gaan doen......... (Het boek blijven luisteren bij de verwarming is ook wel heel aanlokkelijk!)

2 opmerkingen:

Leuk als je een berichtje achterlaat!